De Omgevingswet is vanaf 1 januari 2024 van kracht. Het is belangrijk om proactief met de Omgevingswet aan de slag te gaan. Voor het bepalen van de impact van de Omgevingswet op uw specifieke bedrijfssituatie adviseren wij u te starten met stap 1 uit onze KWA Omgevingswetcheck. Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
De Omgevingswet is vanaf 1 januari 2024 van kracht. Het is belangrijk om proactief met de Omgevingswet aan de slag te gaan en inzicht te krijgen op de consequenties voor uw specifieke situatie.
Hoeveel tijd u heeft is afhankelijk van uw specifieke situatie, onder andere doordat er sprake is van overgangsrecht. Voor het bepalen van de impact van de Omgevingswet op uw specifieke bedrijfssituatie adviseren wij u te starten met stap 1 uit onze KWA Omgevingswetcheck. Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
De Omgevingswet is vanaf 1 januari 2024 van kracht. Het is belangrijk om proactief met de Omgevingswet aan de slag te gaan en inzicht te krijgen op de consequenties voor uw specifieke situatie.
Voor het bepalen van de impact van de Omgevingswet op uw specifieke bedrijfssituatie adviseren wij u te starten met stap 1 uit onze KWA Omgevingswetcheck. Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
Natuurlijk kunt u zelf met de uitdaging van de Omgevingswet aan de slag. Zorg wel dat u het juiste spoor volgt vanuit het Besluit activiteiten leefomgeving (Bal). Als u Makeonline module 1 (wet- en regelgeving) heeft, ontvangt u van ons in ieder geval de volledige wetteksten van de Omgevingswet in uw eigen Makeonline omgeving,
Door te kiezen voor de KWA Omgevingswetcheck profiteert u van onze ervaring en kennis, vertaald in een grondige aanpak met efficiënte tools. Dus voelt u meer voor de zekerheid die KWA u kan bieden, dan adviseren wij u te starten met stap 1 uit onze KWA Omgevingswetcheck. Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
Fijn dat u een gebruiker bent van Makeonline. Natuurlijk krijgt u, als u module 1 (wet- en regelgeving) heeft, van ons de relevante wetsteksten in uw Makeonline omgeving. Voor het bepalen van de impact van de Omgevingswet op uw specifieke bedrijfssituatie adviseren wij u te starten met stap 1 uit onze KWA Omgevingswetcheck. Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
We kunnen u helpen om de bestaande Makeonline borging van uw huidige situatie op een snelle en efficiënte manier over te zetten naar de nieuwe situatie. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
Fijn dat u een gebruiker bent van Makeonline. Natuurlijk krijgt u, als u module 1 (wet- en regelgeving) heeft, van ons de relevante wetsteksten in uw Makeonline omgeving. Voor het bepalen van de impact van de Omgevingswet op uw specifieke bedrijfssituatie adviseren wij u te starten met stap 1 uit onze KWA Omgevingswetcheck. Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
De Omgevingswet is vanaf 1 januari 2024 van kracht. Voor een aantal branches heeft KWA, in samenwerking met de branche, een efficiënte clusteraanpak opgezet.
Omdat voor elke vestiging ook de lokale situatie in kaart moet worden gebracht is uiteindelijk voor elke vestiging een eigen specifieke beoordeling nodig. Natuurlijk helpen wij u bij de meest optimale aanpak. Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
De Omgevingswet is vanaf 1 januari 2024 van kracht. De Omgevingswet heeft specifieke consequenties voor uw bedrijf. Natuurlijk kunnen wij u helpen bij het inzichtelijk maken van deze impact. Dit is echter afhankelijk van de grootte van uw bedrijf, of u één of meerdere vestigingen heeft, welke MBA’s voor u relevant zijn, wat uw vergunningssituatie is, etc. Dit heeft invloed op de omvang van de werkzaamheden en dus ook op de prijs.
Voor het bepalen van de impact van de Omgevingswet op uw specifieke bedrijfssituatie adviseren wij u te starten met stap 1 uit onze KWA Omgevingswetcheck. Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Voor meer informatie, vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
De KWA Omgevingswetcheck is geen onderdeel van het Makeonline abonnement.
De Omgevingswet is vanaf 1 januari 2024 van kracht. Het is belangrijk om proactief met de Omgevingswet aan de slag te gaan en inzicht te krijgen op de consequenties voor uw specifieke situatie.
Natuurlijk is er in de aanpak efficiency te behalen als u meerdere locaties wilt beoordelen in het kader van de Omgevingswet. Omdat voor elke vestiging ook de lokale situatie in kaart moet worden gebracht is uiteindelijk voor elke vestiging een eigen specifieke beoordeling nodig. Uiteraard helpen wij u bij de meest optimale aanpak.
Voor het bepalen van de impact van de Omgevingswet op uw specifieke bedrijfssituatie adviseren wij u te starten met stap 1 uit onze KWA Omgevingswetcheck. Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
Fijn dat u proactief met de Omgevingswet aan de slag wilt. Voor het bepalen van de impact van de Omgevingswet op uw specifieke bedrijfssituatie adviseren wij u te starten met stap 1 uit onze KWA Omgevingswetcheck. Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
De KWA Omgevingswetcheck is een stappenplan om de impact van de Omgevingswet voor uw specifieke situatie in kaart te brengen. Met de KWA Omgevingswetcheck ben u klaar voor nu én overmorgen. Meer informatie vindt u hier in het stappenplan van de Omgevingswetcheck.
Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
De Omgevingswet is vanaf 1 januari 2024 van kracht. Een deel van de wetgeving die voorheen landelijk was opgesteld, is nu lokaal geregeld. Het gaat hier om de zogenaamde bruidsschat (en de relevante eisen hieruit), de waterschapsverordening en het lokale omgevingsplan.
Voor het bepalen van de impact van de Omgevingswet op uw specifieke bedrijfssituatie adviseren wij u te starten met stap 1 uit onze KWA Omgevingswetcheck en daarna pas de lokale regels te beoordelen. Wij helpen u bij een succesvolle transitie naar de Omgevingswet. Vraag uw KWA-relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
Ook onder de nieuwe Omgevingswet is KWA uw partner. Zoals altijd kan KWA u begeleiden bij het vaststellen van uw lange termijn strategische doelen en de vertaling naar de beste vergunning technische uitgangspunten. Wij hebben jarenlange ervaring met de wetgeving rondom het proces van vergunningverlening. Wij kunnen u met onze jarenlange expertise ondersteunen bij vergunningaanvragen en eventuele bezwaarprocedures. Vraag uw KWA relatiebeheerder of mail ons op omgevingswet@kwa.nl.
Als je e-mailadres bij ons bekend is, dan kun je met de link op het inlogscherm van Makeonline zelf je wachtwoord herstellen.
De voorwaarde voor dit wachtwoordherstel is wél, dat de naam en het e-mailadres van de persoon of personen die namens jouw bedrijf willen inloggen in Makeonline bekend zijn. Zodat Makeonline de herstellink naar de juiste persoon kan sturen. Je kunt de namen en e-mailadressen mailen naar helpdesk@make-online.nl
Onderdeel van deze functionaliteit is ook dat we, uit informatiebeveiligingsoverwegingen, je wachtwoord jaarlijks resetten.
Veranderingen in het systeem worden achter de schermen op hoofdlijnen gelogd vanaf de start tot aan de beëindiging van jouw Makeonline omgeving. Daarnaast wordt er dagelijks een backup gemaakt. En van deze backups wordt op een tweede serverlocatie ook een backup gemaakt. Deze backups worden een jaar lang bewaard.
De gegevens zijn en blijven van jou. Mocht KWA om wat voor reden dan ook ophouden te bestaan, dan kun je heel eenvoudig met Excel-exporttabellen de informatie uit Makeonline halen. Zoals je dit met het reguliere gebruik ook al kunt doen.
Makeonline kent een modulaire opzet. Je kiest alleen de modules die je nu nodig hebt. En als je later meer (of minder) nodig hebt, dan passen we dat gewoon aan.
Wij gaan uit van een vaste prijsstaffeling. De abonnementsprijs wordt bepaald door hoeveel modules je kiest en hoeveel actieve gebruikers je nodig hebt. De eenmalige kosten worden bepaald door vaste kosten voor de inrichting en training, maar voornamelijk door of en hoeveel ondersteuning je wenst. Want uiteindelijk draait het om wat je nodig hebt.
De gegevens zijn en blijven van jou. Mocht je ooit besluiten te willen stoppen met Makeonline, dan kun je heel eenvoudig door middel van Excel-exporttabellen de informatie uit Makeonline halen. Zoals je dit tijdens het reguliere gebruik ook al kunt doen.
Voor onze informatiebeveiliging van Makeonline volgen wij primair de ICT Beveiligingsrichtlijnen voor Webapplicaties, zoals deze door het Nationaal Cyber Security Centrum worden uitgegeven. Deze richtlijnen hebben als scope het veiliger ontwikkelen, beheren en aanbieden van webapplicaties en bijbehorende infrastructuur en kennen een overlap met normen zoals ISO 27001 en ISO 27002. De richtlijnen zijn geïmplementeerd in onze werkwijzen en beleidsdocumenten. De ICT-beveiligingsrichtlijn omvat o.a. toegangsbeleid, risicomanagement maar ook specifieke controles die voor webapplicaties gelden. Periodiek wordt toegezien op de inhoudelijke toepassing van de richtlijnen, onder andere door middel van specifiek daarop gerichte audits. De verbeteringen die volgen uit de auditresultaten worden vervolgens opgenomen in ons jaarplan. De audit zelf is onderdeel van onze ISO 9001-certificering.
De hosting van onze Makeonline applicaties en databases vindt plaats bij het BIT datacentrum in Ede dat werkt volgens ISO 27001. Daar beschikken wij over KWA eigen hardware waar onze software op draait. Uiteraard hebben wij met de vaste partij die voor ons de hosting verzorgd ook een verwerkersovereenkomst gesloten en zijn er afspraken gemaakt over de continuïteit van de dienstverlening. Datzelfde geldt voor de inhuur van externe capaciteit als daar sprake van is. Daarbij maken wij periodiek gebruik van externe expertise om onze werkwijzen te toetsen, zoals de inzet van pen-tests.
Op alle niveaus van de dienstverlening is monitoring ingeregeld gericht op beschikbaarheid en incidenten. Incidenten worden in het periodieke IT-overleg besproken en geanalyseerd en omgezet in verbeteracties.
Ja, Makeonline heeft een helpdesk en uiteraard omvat onze standaard dienstverlening toegang tot onze helpdesk voor support, ondersteuning en vragen. Soms wil je graag meer weten over wetten of wetswijzigingen, maar het uitzoeken daarvan kost tijd. Of je bent op zoek naar hulp bij het toetsen van jouw compliance organisatie en status. Deze vragen kun je natuurlijk aan ons voorleggen. Ons team beschikt over zowel technische als juridische expertise om hierin te ondersteunen. Afhankelijk van de aard en omvang van de vraag krijg je direct antwoord of bij omvangrijkere vragen maken we in overleg vooraf afspraken over eventuele kosten.
Makeonline is in de vertrouwde en ervaren handen van KWA. Zowel de content, de ontwikkeling van de software als de begeleiding die wij bieden wordt door onze adviseurs zelf gedaan. Dat betekent dat wij snel kunnen inspelen op veranderingen en wensen.
Honderden bedrijven uit sectoren variërend van levensmiddelen, metaal, (petro)chemie, farmacie, textiel & tapijt, elektronica, (tank)opslag en logistiek, afval, keramiek, papier en water maken individueel of via een (branche)collectief al langdurig gebruik van Makeonline. Met daarbij zowel aansprekende namen van grote multinationals als kleinere minder bekende bedrijven. Voor contactgegevens van referenties kun je contact met ons opnemen.
Je Makeonline register bevat de milieu-, veiligheids-, duurzaamheids-, kwaliteitsmanagementsysteem- en arbowet- en regelgeving (de zogenoemde KAM-wetgeving) en de daarvoor relevante normen.
De gegevens die opgeslagen zijn in Makeonline kunnen, bijvoorbeeld ten behoeve van integratie in een management dashboard, geëxporteerd worden middels een technische koppeling. Via deze koppeling is een extract van de belangrijkste elementen uit de Makeonline gegevensset beschikbaar.
Gezien de complexiteit van de wet- en regelgeving, de dagelijkse variatie in organisaties en processen, et cetera kunnen wij een 100% dekking met Makeonline niet garanderen. Een register van wet- en regelgeving is per definitie een levend document.
Wij zijn echter van mening dat met de toegepaste werkwijze en kwaliteitsborging van Makeonline een zo robuust mogelijk proces wordt neergezet, met een zelftoetsend en -sturend vermogen. Continu verbeteren is een essentieel onderdeel van ons proces. En we maken natuurlijk gebruik van de kennis en ervaring van onze meer dan 70 collega's!
Indien je door een auditor of handhaver alsnog onverhoopt gewezen wordt op een tekortkoming, kunnen wij deze in overleg snel herstellen. Desgewenst met terugwerkende kracht.
Wij bellen onze Makeonline klanten elk kwartaal na als onderdeel van het abonnement. Daarbij stellen wij gerichte inhoudelijke vragen om je te prikkelen over bijvoorbeeld een nieuwe wet of over de wijziging van de scope van bestaande wetgeving, om te toetsen of deze wetgeving van toepassing is (geworden) voor jou.
Elk jaar vindt er een evaluatiegesprek plaats, waarbij de uitgangspunten, keuzes en scope van de dienstverlening en het register opnieuw tegen het licht worden gehouden. Ook dit is een toets op de volledigheid van onze dienstverlening.
En bij alles maken we natuurlijk gebruik van de kennis en ervaring van onze meer dan 70 collega's!
Makeonline heeft een scala aan klanten in een diversiteit aan bedrijfstakken. Sommige bedrijfstakken zijn zeer actief, zodat zij in een vroegtijdig stadium betrokken zijn bij bepaalde (ontwerp)wetsontwikkelingen en invloed kunnen uitoefenen. Daarom communiceren we ook over ontwerp wetswijzigingen. De diversiteit van de bedrijven maakt dat wij contacten hebben in veel verschillende processen en bij veel bedrijven. Met onze actieve benadering checken wij elk kwartaal bij onze klanten of we volledig zijn geweest. Indien er ontwikkelingen zijn die niet in de rapportages zijn benoemd, hebben wij de mogelijkheid om binnen korte tijd eventuele gemiste ontwikkelingen binnen te halen en naar alle klanten te communiceren.
Wij laten onze juristen en vakspecialisten de Makeonline rapportages op de inhoud beoordelen, om te borgen dat de juiste informatie wordt geleverd. Hierin zit een impliciete toets op de volledigheid van de ontwikkelingen op de door KWA geboden vakgebieden. En waar nodig maken we gebruik van externe specialisten.
Het maken van de selectie van relevante wet- en regelgeving is een proces dat wij samen met jou als Makeonline gebruiker doorlopen aan de hand van de door ons opgezette werkwijze. Wij helpen je er doorheen.
KWA laat het Makeonline proces mee-auditen in haar ISO 9001-certificaat. Wij streven naar een continue verbetering. Waar mogelijk willen we onze producten en processen natuurlijk zoveel mogelijk aanscherpen en verbeteren. En de blik van een ervaren auditor helpt daarbij.
Wij screenen een breed aantal bronnen in Nederland, maar ook in Europa, om vroegtijdig signalen op te vangen van mogelijke ontwikkelingen die eraan komen.
De dienstverlening van Makeonline wet- en regelgeving is gebaseerd op publiekelijk toegankelijke bronnen, zoals: